stycznia 04, 2018

Kafka Asagiri, Sango Harukawa - Bungou Stray Dogs - Bezpańscy Literaci t.4

Są takie tytuły, o których pisze się w bardzo łatwy sposób, lecz zdarza się wyjątki, które mimo dobrego wrażenia pozostawiają po sobie kompletną pustkę w głowie i ciężko skleić choćby jedno zdanie. I tutaj z pomocą mogłaby mi się przydać nadnaturalne zdolności, które posiadają bohaterowie Bezpańskich Literatów. Bycie Uzdolnioną na pewno ułatwiłoby moje życie. Bo mimo tego, że przy Bungou, bawię się całkiem nieźle, to pisanie już nie należy do najłatwiejszych. A może mam tylko dzisiaj zły dzień, który powoduje, że mój mózg buntuje się przeciwko jakiejkolwiek pracy? No cóż, z pewnością za chwilę się o tym przekonamy.

Po starciu z Mafią Portową wojna wydaje się tylko kwestią czas, w szczególności po tym, jak do Agencji dołącza Kyouka. Lecz na horyzoncie pojawiają się kolejne kłopoty, które ten problem spychają na bok… bowiem, pojawiają się członkowie Gildii.
Multimiliarder Fitzgerald przychodzi do Agencji z bardzo nietypową ofertą. Czego zażąda od dyrektora Fukuzawy?
Atsushi i Kenji, starszy stażem kolega po fachu, wyruszają na kolejne zwykłe zlecenie detektywistyczne… młody detektyw ma się uczyć metod rozwiązywania zagadek, ale czy na pewno Kenji nadaje się na nauczyciela, w końcu używa bardzo nietypowych metod.
Niestety, Atsushi nie byłby sobą, gdyby nie wpadł w kolejne tarapaty. Kim jest tajemnicza dziewczyna, która zaatakowała jego i kilku innych członków Agencji?
Co z tego wszystkiego wyniknie?


O ile początek tomiku jest w miarę spokojny i sielankowy, to dalsze jego rozdziały znacznie nabierają tempa. Jednak mimo wszystko czegoś jest mi brak. Jakiejś aury tajemniczości lub choćby zakończenia, które sprawiłoby, że nie mogłabym się oprzeć, przed sięgnięciem po kolejną część. Pod tym względem czuje się zawiedziona, bo wszystko dostałam jak na tacy – najważniejsze fakty zostały wyłożone w ekspresowym tempie, co skutecznie zabiło mój zapał. Owszem wiele wątków pozostało do wyjaśnienia, jednak to już nie jest to, czego bym oczekiwała. Mam tylko nadzieję, że to chwilowy taki spadek i szybko ta kwestia zostanie odmieniona.

Kenji jest bardzo specyficznym nastolatkiem, który dzięki swoim zdolnością trafił do Agencji. Również jego metody rozwiązywania spraw są bardzo zaskakujące. Nikt normalny będąc na jego miejscu, nie odważyłby się w ten sposób prowadzić śledztwa. Chłopak wychowywał się na wsi i wciąż uczy się życia w mieście i przyzwyczaja się do dotąd nieznanych mu rozwiązań, które są w nim zastosowane, na przykład płacenie pieniędzmi. Mimo swojego dziwacznego usposobienia jest bardzo pogodny, miły i uczynny, dzięki czemu jest bardzo lubianym chłopcem i wszyscy chętnie mu pomagają tak jak on innym.

Wciąż się zastanawiam, dlaczego czwarty tomik, zresztą tak samo, jak ten oznaczony numerem dwa, okazał się słabszy… mam nadzieję, że w końcu się to ustabilizuje. Bo jak widać, nie wystarczy tylko sama akcja, by zrobić wrażenie na czytelniku, potrzeba jeszcze pewnej głębi. Dość tych żali, bo mimo wszystko nie jest tak źle, jakby się wydawało. Skupiając się tylko na tym jednym aspekcie, można być zawiedzionym, ale nie można zapomnieć, że całość ma dość komediowy charakter i w głównej mierze ma bawić czytelnika, co oczywiście robi. Kolejna gagowa manga, która wywołuje uśmiech na twarzy w nawet najbardziej pochmurny dzień, co dla mnie jest dużym plusem.

Wciąż zadziwia mnie różnobarwność postaci i ich umiejętności, a patrząc na to, że w głównej mierze skupiają się na dziełach literackich, aż ciężko uwierzyć, że ktoś wpadł na taki pomysł. Bardzo oryginalny sposób na charakteryzację bohaterów. Dlatego moja ciekawość, mimo wszystko, wciąż rośnie. Pozostało przecież tak wiele możliwości. No cóż, nie pozostaje mi nic innego jak zapoznać się z kolejnym tomikiem i sprawdzić, jak tym razem potoczy się ta historia i w jakie tarapaty tym razem wpadnie Agencja. Mimo wad i tak lubię ten tytuł, w końcu czyta się dla przyjemności.



Moja ocena: 7/10
Liczba stron: 184
Data premiery: 14 lipca 2017
Wydawnictwo: Waneko


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze ! Każdy kolejny komentarz to większy uśmiech na mojej twarzy ! Przeczytałeś pozostaw po sobie ślad !
Podoba Wam się mój blog, dodajcie go do obserwowanych i bądźcie na bieżąco :) Natomiast jeśli macie jakieś pytania, piszcie śmiało! Na wszystkie chętnie odpowiem.

Copyright © 2016 Recenzje Mystic , Blogger