listopada 15, 2017

Kaori Yuki - Rewolucja według Ludwika

W końcu nadszedł ten czas, aby zabrać się za mangę, która została mi polecona przez Pana z Wydawnictwa, a raczej dołożył ją do mojego zamówienia, kiedy poprosiłam, aby polecił mi jakiś tytuł do czytania. Tak więc, póki paczka do mnie nie dotarła, w zupełności nie wiedziałam, co się w niej znajduje. „Rewolucja według Ludwika” to tytuł, do którego podochodziłam dość sceptycznie… kręciłam się wokół niego, jak ryba wokół przynęty, zastanawiając się, z której strony ją chapnąć. Aż nadszedł ten moment, że zabrałam się za jego czytanie… Jak myślicie, dałam się złapać?

Ekscentryczny Książe Ludwik wraz ze swoim sługą Wilhelmem wyrusza na poszukiwanie żony idealnej! Strzeżcie się księżniczki, bo Książe onieśmieli was swoją urodą! Która zostanie jego wybranką? Która z was posiada wszystkie wymagane cechy, których pożąda nasz Książe?
Ale, ale… moje drogie panie, proszę się nie kłócić! Czas zaprezentować swe wdzięki i przygotować się na odwiedziny Ludwika!
Jeśli znudził cię świat baśni braci Grimm, jeśli masz dość bajkowych historii i pragniesz jakiejś odmiany… ten tytuł jest właśnie dla ciebie!


No dobra, koniec z tym owijaniem w bawełnę. Powiem jedno, Pan z Wydawnictwa trafił w dziesiątkę z tym tytułem. Uwielbiam czarny humor, a tutaj znalazłam go w nadmiarze. Baśniowe historie opowiedziane z całkowicie innej perspektywy, gdzie mimo wszystko to Ludwik pozostaje na pierwszym planie, a księżniczki odbiegają od znanych nam od dziecka stereotypów, całkowicie mnie kupiły. Koniec pięknych bajek przyszedł czas na pokazanie okrutnej rzeczywistości! Nie oszukujmy się, takie połączenie musi mieć to coś w sobie, co pochłonie większość czytelników. W końcu stereotypy są nudne!

Ludwik jest zadufanym w sobie narcyzem. Piękny niczym model z okładki. Płeć żeńska go pożąda, tylko jakoś żadna z dziewcząt nie może trafić do jego skutego lodem serca. Może dlatego, że wciąż szuka tej idealnej panny o idealnych wymiarach, która to nie okaże się szkaradą pod warstwą tapety i… będzie miała czyste zamiary. Jednak jest także błyskotliwy i inteligentny, a także cyniczny i można byłoby tak wymieniać w nieskończoność. To chodzący ideał. Mimo jakże trudnego charakteru i dziwnych upodobań zawsze jest jakaś mała szansa, że odnajdzie tą jedyną, tą idealną… w końcu ojciec tak każe.

Każdy rozdział to nowa opowieść i nowa księżniczka… ale ich historia jest daleka od oryginału. Postacie wykreowane przez autorkę mangi, nadają nowego sensu dla tych baśni. Nie powiem, uśmiałam się przy tej lekturze. Jest w pełni zaskakująca, czego w zupełności się po tym tytule nie spodziewałam. Utopiłam się w tym świecie i jestem ciekawa dalszych szalonych przygód Ludiwka, bo to dopiero początek tego, co przygotowała dla nas mangaka. Mam tylko nadzieję, że komiks utrzyma swój poziom, no, chyba że wzniesie się jeszcze wyżej. Za co mocno trzymam kciuki.

Sama kreska idealnie odwzorowuje płynąca historię, emocje, czy bardziej brutalniejsze emocje. Początkowo może nas zmylić swoją łagodnością, ale pozory bardzo często mylą. Przede wszystkim jest przyjemna dla oka, dopracowane kadry, pełne detali i stylistyka trzymająca się tylko umownie epoki średniowiecza, naprawdę jest czym nacieszyć oko. To jest taka mieszanka wybuchowa, która w dziwaczny sposób połączyła i współczesność, i mroczne średniowiecze pełne tajemnic. I to w całkiem niezły i przystępny sposób. Dodatkowo co jakiś czas, dostajemy krótki opis kolejnych postaci pojawiających się w tym tytule i chyba nie będzie to zadziwiające, że należą do płci pięknej, którą to tak uwielbia Ludwik.

A wy, jesteście ciekawi, jak dalej potoczą się perypetie Ludwika?


Moja ocena: 8/10
Liczba stron: 184
Data premiery: 16 kwietnia 2014
Wydawnictwo: J.P.Fantastica    



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze ! Każdy kolejny komentarz to większy uśmiech na mojej twarzy ! Przeczytałeś pozostaw po sobie ślad !
Podoba Wam się mój blog, dodajcie go do obserwowanych i bądźcie na bieżąco :) Natomiast jeśli macie jakieś pytania, piszcie śmiało! Na wszystkie chętnie odpowiem.

Copyright © 2016 Recenzje Mystic , Blogger