środa, 23 października 2013

Ilona Andrews - Magia Kąsa

Któregoś dnia szukając kolejnych tytułów do przeczytania, natknełam się na krótką, lecz dosyć ciekawa recenzję książki Ilony Andrews -  Magia Kąsa. Jako, że lektura jest w gatunku fantasy, który jest najbardziej mi bliski, długo się nie zastanawiałam tylko zaczełam czytać.

Jest to historia 25 - letniej najemniczki, która na zlecenia Gildii, walczy z magicznymi istotami. Ale gdy pewnego dnia ginie jej opiekun Greg, podejmuje śledztwo na własną rękę. Również zaczyna współpracę z Zakonem, dla którego dotychczas niechciała pracować, gdyż woli pracować na własna rękę i nie lubi się podporządkowywać. Współpraca z Zakonem umożliwia jej dostęp do informacji, do których normalnie nie miałaby dostępu.

Przez morderstwa ludzi Rodu i Gromady w powietrzu wisi wojna między klanami, bowiem obwiniają się oni nawzajem winą za śmierć swoich ludzi. Wdzięcznośc Gromady okaże się dla Kate bardzopomocna, ale także męcząca, gdyz będzie skazana na obecność zmienokształtnego Dereka. Ale tylko dzięki jego pomocy i Gromady może rozwiązać zagadkę zabójstwa Grega, ale wszystko pójdzie zbyt łatwo...

Śmierć Grega, wampirów i zmiennokształtnych okaże sie tylko początkiem, a jego główny cel będzie zaskakujący.

Choć niektóre opisy w ksiązce mnie męczył, bo jak dla mnie były troche za długie to wartka akcja i niebanalne jej opisy nie pozwalały oderwać sie od lektury. Świat opisany w książce jest bardzo szczegółowy co pozwala na dokładne jego wyobrażenie. Fabuła jest nieprzewidywalna jak magia opisana w książce i jakże zadziwaiająca to wszystko sprawia, że książka jest jeszcze ciekawsza.

Najbardziej podoba mi się to, że wampiry są tu przedstawione jako krwiżercze istoty które nie są w stanie siebie kontrolować i nie są nieziemsko przystojne jak w innych dotychczasowych książkach, a zmiennokształtni nie zmieniają się tylko w wilki ale także innne zwierzęta i do tego też muszą się kontrolowac i trzymać Kodeksu inaczej zatracają się w swojej naturze. Te małe szczegóły dodają książce realizmu, że coś takiego mogło by istnieć w naszym świecie.

Naprawdę polecam wszystkim tę książkę.
Moja Ocena 9/10

tłumaczenie: Anna Czapla
tytuł oryginału: Magic Bites
seria/cykl wydawniczy: Obca krew/ Kate Daniels tom 1
wydawnictwo: Wydawnictwo Fabryka Słów
data wydania: 5 lutego 2010
liczba stron: 448
kategoria: fantastyka, fantasy, science fiction

4 komentarze:

  1. Fakt, wampiry są świetnie przedstawione ;) A do opisów idzie się przyzwyczaić, nie jest aż tak źle z nimi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja juz miałam dość nieziemsko przystojnych wampirów za którymiu biegają setki dziewczyn, to stawało się już nudne...

      Usuń
  2. Uwielbiam ten gatunek. Myślę, że jeżeli gdzieś zobaczę tę książkę, to po nią sięgnę. Lubię wracać do powieści wydanych kilka lat temu lub mało znanych, więc myślę, że to coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Seria już niedługo zostanie wznowiona, także gorąco polecam!

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze ! Każdy kolejny komentarz to większy uśmiech na mojej twarzy ! Przeczytałeś pozostaw po sobie ślad !
Podoba Wam się mój blog, dodajcie go do obserwowanych i bądźcie na bieżąco :) Natomiast jeśli macie jakieś pytania, piszcie śmiało! Na wszystkie chętnie odpowiem.