grudnia 30, 2013

Piotr Kołodziejczak - Kobieta Niespodzianka

Jest to moje drugie spotkanie z twórczością pana Kołodziejczaka. Jego pierwsza książka " W kajdankach namiętności" zrobiła na mnie bardzo duże wrażenie i z wielkim entuzjazmem podeszłam do lektury. Choć podczas czytania moje emocje trochę przygasły, to i tym razem się nie zawiodłam.

"Kobieta niespodzianka" opowiada o zwykłej rodzinie i ich codziennym życiu. Mama - Magda, tata - Andrzej, starsza córka Basia i młodszy syn - Romek. Ale każde monotonne życie, zawsze może się odmienić.

Magda i Andrzej zaraz po tym jak się poznali podjęli decyzję o ślubie, a pomogła im w decyzji wiadomość o ciąży. Mimo upływających lat ich miłość do siebie jest wciąż taka sama jak by się dopiero poznali.

                            "No cóż, czasem tak bywa, że namiętne                                              "pospieszne" związki okazują się trwalsze 
                              niż te oparte na dłuższej, 
                                                                                     często wieloletniej znajomości i                                                                                                                    przyzwyczajeniu."

W ich życiu nie dzieje się nic nadzwyczajnego, do czasu....



 
                            "Ubrana dosyć skromnie. Prosta sukienka, prosty sweterek, taki, 
                             jak dawniej robiły nam babcie na drutach. Na nogach zwyczajne, 
                            typowe kozaczki. Na kolanach trzymała palto, na pewno niczym 
                                        specjalnym nie wyróżniające się na ulicy"


W życiu Andrzeja pojawia się tajemnicza młoda kobieta. Czyżby kryzys wieku średniego?
Na to wszystko wygląda. Ale czy na pewno?



                          "Nie węszę w twoim życiu, ale widzę, co się ostatnio z tobą dzieje
                           i powiem szczerze, że trochę mnie to niepokoi. Możesz się na mnie 
                         gniewać, ale myślę, iż po tylu latach wspólnego siedzenia w jednej 
                        dziupli mogę uważać się za twojego kumpla. Po prostu przemawia 
                         przeze mnie wyłącznie troska o Magdę, Basię i Romka..."



Gdy dobrnęłam do końca powieści, byłam jak zwykle, szczerze zaskoczona. Autor mimo, że daje nam ukryte wskazówki i pozwala nam domyśleć się zakończenia, zaskakuje nas zakończeniem. Dlatego bardzo, przypadła mi do gustu, twórczość autora.

"Kobieta niespodzianka" jest to lekka powieść obyczajowa, która urozmaici nam długie, szare wieczory. Oderwie nas od codzienności i pozwoli na odprężenie, z każdą kolejną stroną.

Historia też nie jest skomplikowana, ale w życiu każdego człowieka, może się taka przytrafić. Prosty, dostępny język jakim jest napisana, pozwala na odpłynięcie od rzeczywistości. Choć nie wciąga bez opamiętania i nie ma tego uczucia, iż "nie można się oderwać od czytania", z łatwością powracałam do czytania, nawet po dłuższej przerwie.

Moja ocena 8/10
Wydawnictwo: Borgis
Rok wydania: 2011
Liczba stron: 192
Gatunek: literatura współczesna



                                                  KSIĄŻKĘ OTRZYMAŁAM DZIĘKI










12 komentarzy:

  1. Ciekawa książka. Muszę wreszcie zabrać się za Kołodzjczyka ale mam w kajdankach namiętności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też fajna książka, na pewno będziesz w szoku :)

      Usuń
  2. Cieszę się, że pozytywnie ją oceniłaś, bo sama mam ją już na półce i planuję się niedługo za nią zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie ma na co czekać, tylko czytać :D
      Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Miałam ją kiedyś wypożyczyć, ale okładka nie zachęcała... Teraz na pewno to zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie oceniaj książki po okładce! :D
      Pozdrawiam. :)

      Usuń
  4. Normalna książka, ale wygląda na to, że potrafi zaciekawić i pewnie czegoś nauczyć ;)
    Bardzo podoba mi się recenzja.

    PS: Kilku blogom zaproponowałam, że będę udostępniać ich recenzję na stronie Książki z wyobraźnią. Czy Ty się zgadzasz na publikacje Twoich recenzji (oczywiście z linkiem tego bloga)? Czekam na odpowiedź ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Mogła byś na meila przesłać mi informację jak to dokładnie będzie wyglądało?
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Jasne ;) tylko napisz mi meila, bo nie wiem, czy tu gdzieś powinien być, czy nie ;)

      Usuń
    3. recenzje.mystic@gmail.com
      jakby co to jest jeszcze w zakładce kontakt :)

      Usuń
  5. Może i sama się skuszę i przeczytam :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Obyś się skusiła :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze ! Każdy kolejny komentarz to większy uśmiech na mojej twarzy ! Przeczytałeś pozostaw po sobie ślad !
Podoba Wam się mój blog, dodajcie go do obserwowanych i bądźcie na bieżąco :) Natomiast jeśli macie jakieś pytania, piszcie śmiało! Na wszystkie chętnie odpowiem.

Copyright © 2016 Recenzje Mystic , Blogger