listopada 21, 2013

Bianka Minte-König - SMS z Zaświatów


Pierwszy raz gdy zobaczyłam tą książkę, zafascynował mnie jej tytuł, od razu wiedziałam, że jest to książka właśnie dla mnie. Nie zważając na nie pochlebne opinie wobec książki, od razu zabrałam się do jej czytania.
Conny podczas projektu z biologii, który opracowuje razem z kolegą z klasy Yanikiem, natrafia na tajemniczy pomnik nagrobny, na którym jest tylko inskrypcja:  Mojej jedynej miłości. Wilhelm”. Mimo złych odczuć przy pomniku dziewczyna jest zaintrygowana tajemniczym pomnikiem i Wilhelmem. Jak się okazuje niedaleko pomnika stoi grób Wilhelma von Sunderburga, który zmarł w swoje dwudzieste czwarte urodziny. Dziewczyna ma nadzieje, że jej nowy kolega z klubu żeglarskiego, opowie jej coś o swojej rodzinie oraz Wilhelmie i tajemniczym pomniku.

Niestety ich pierwsze spotkanie nie należy do udanych. W zamian za to Robert von Sunderburg, zaprasza ją i jej koleżankę wraz z chłopakiem do domu na „przyjęcie”. Conny zostaje tam nie miło przyjęta przez dziadka chłopaka oraz jego cioteczną babcię. Wygląda na to, że je prawdziwe imię Constanze, wzbudziło nie chęć wśród domowników. Cioteczna babcia chłopaka, zabroniła mu się z nią spotykać.

Chłopak nie zamierza jednak słuchać swojej rodziny i mimo zakazu , spotyka sią z Conny. Mimo oporów opowiada jej o swojej rodzinie i pokazuje jej galerie i kroniki rodzinne. Próbuje także dowiedzieć się czegoś od swoich bliskich.

Conny namówiła również do pomocy Yanika, co nie spodobało się Robertowi. Po jakimś czasie dziewczyna  otrzymuje anonimowe sms – y, które mają na celu ją zastraszyć. Jest także przekonana, że mogą być to sms – y wysłane z zaświatów. Według książki zajmującej się zjawiskami paranormalnymi, którą czyta, jest to możliwe. W pewności utrzymuje ją również fakt, że zemdlała przy pomniki  tajemniczej dziewczyny jak i również to, że widziała jej zjawę…

Jaka historia kryje się za pomnikiem dziewczyny i co z tym wszystkim ma wspólnego rodzina Roberta? Czy dusze zmarłych zaznają spokój?

Sprawdźcie sami.
Od pierwszych stron, lektura miała niesamowity klimat, który pozwolił na całkowite zatracenie się w opisanej historii. Mimo tytułu w książce nie wiele jest momentów „ z dreszczykiem”, a jak już są to nie wielkie. Jest to świetna książka do oderwania się od codzienności, żeby chwile odpocząć. Czytając tą książkę, czytelnik sam będzie zaskoczony jak szybko się skończyła. Jedyną wada książki jest rozmiar. Niestety posiada zaledwie 176 stron. Ot taka krótka książeczka, ale jednak fascynująca. Ciężko jest też dopasować do niej gatunek w którym została napisana. Horror na pewno to nie jest, choć i takie opinie czytałam, z fantastyki tez za dużo nie ma. Najtrafniejszym gatunkiem chyba będzie „romans”, ale i tu mogę się mylić…


A jak wy myślicie? Do którego gatunku książka należy?

Moja ocena 8/10
Tłumaczenie: Anna Wziątek
Tytuł oryginału: SMS aus dem Jenseits
Seria/cykl wydawniczy: Miłość i tajemnica
Wydawnictwo: Wydawnictwo Adamus
Data wydania: 16 kwietnia 2010
Liczba stron: 176

22 komentarze:

  1. oj zachęciłaś nas tą recenzją do lektury prezentowanej książki ;)
    pozdrawiamy!

    Alicja i Magda

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow świetny blog !!!!!
    Zapraszam do mnie .
    http://tinitas12.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawie opisałaś tą książkę. Dobrze, że nie zdradziłaś wszystkiego. Napewno ją przeczytam. :)
    Straszliwie spodobał mi się twój blog. ędę tu często zagladać. Jeśli chcesz opowiem o nim moim znajomym. Tak jak ja kochają czytać ksiażki, więc na pewno chętnie tu zajrzą.
    Pozdrawiam i zapraszam: http://oczywampira2.blogspot.com/
    + Obserwuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie zdradzam wszystkiego ;) Próbuje tylko innych zachęcić do przeczytania.. Byłam bym wdzięczna, gdybyś poleciła znajomym mój blog.. Czym więcej osób tym lepiej!

      Usuń
  4. Ciekawa recenzja;) Niestety książki nie czytałam ale bardzo mnie zaciekawiłaś, więc nie długo ją przeczytam...

    OdpowiedzUsuń
  5. Ładnie napisałaś recenzje. Książka wydała się być fajna, aczkolwiek wolę inne klimaty. Zjeżdżając na dół po przeczytaniu tego posta zauważyłam po okładkach, że wolisz takie mroczne. Ja tej akurat nie czytałam. Ostatnio czytam książkę pt ,Albinos'. Podoba mi się. Jak skończę ją czytać to dam recenzję na swojego bloga. Więc zostawiam ci link do mojego bloga. http://taka-moja-gra.blogspot.com/ ja muszę popracować jeszcze nad techniką pisania, ty masz już świetną. obserwuje, wpadać będę regularnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje;) Ja też jeszcze cały czas pracuje nad techniką.. Tą recenzje pisałam dwa dni, a i tak w ostatniej chwili została zmieniona na obecną ;)

      Usuń
  6. No, no na prawdę zapowiada się ciekawie ta książka, muszę pomyśleć nad jej kupnem. Pozdrawiam i zapraszam do mnie :D Obserwuję i liczę na rewanż.
    http://princessoffashion1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba sobie tą książkę kupię ..

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiedziałam, że jest interesująca, ale nie sądziłam, że aż tak ;) Odetchnęłam z ulgą, że czeka na moim czytniku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo interesujący blog,czytam i często potrzebuję opinii czy warto zabrać się za daną książkę?!Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam do częstych odwiedzin ;) Na pewno znajdziesz coś dla siebie!!

      Usuń
  10. Trafiłaś w moje gusta! Bardzo podoba mi się twój blog i zachęcasz do czytania książek. Może oceniłabyś takie książki jak Pamietnik Nastolatki, bo dużo o niej słyszałam, a jakoś nie mogę się za to zabrać ;)
    livpily.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje;) I mam nadzieje, że znajdziesz tutaj więcej książek w swoim guście..

      Usuń
  11. Podoba mi się Twój styl pisania..
    Świetna recenzja i aż chce się czytać.. Sama przeczytam tą książkę, jak tylko znajdę ją w bibliotece ;) Jestem ciekawa końca tej historii...
    Clrissa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książkę bardzo polecam i ciesze się, że tak Ci się podoba moja recenzja..

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze ! Każdy kolejny komentarz to większy uśmiech na mojej twarzy ! Przeczytałeś pozostaw po sobie ślad !
Podoba Wam się mój blog, dodajcie go do obserwowanych i bądźcie na bieżąco :) Natomiast jeśli macie jakieś pytania, piszcie śmiało! Na wszystkie chętnie odpowiem.

Copyright © 2016 Recenzje Mystic , Blogger