stycznia 09, 2018

TOP 10 2017 - NAJLEPSZE


Były już najgorsze książki 2017 roku, to teraz przyszedł czas na te najlepsze, których jest, o dziwo dwa, razy więcej. Niezmiernie mnie to cieszy, bo jednak wole czytać dobre książki niż te słabe (szkoda marnować czasu, skoro jest tyle pozycji do przeczytania). Jednak należy pamiętać, że to wszystko zależy jeszcze od gustu, to co akurat podoba się mi, nie koniecznie musi się wam podobać. Jeśli ktoś jeszcze ma wątpliwości wobec książek, które za chwile zobaczy, nie powinien się dłużej wahać, tylko zabrać się za nie! One urzekły moje serce, więc mogą skraść również wasze!

A oto perełki z zeszłego roku:


Zaczynamy od fantastyki!



1. Pierworodna – Tosca Lee

Miłość, tajemnica, akcja i niebezpieczeństwo… oj dzieje się w tej książce, a emocji nie można opanować. Tak, to zdecydowanie jedna z najbardziej zaskakujących książek 2017 roku, w szczególności, że kiedy brałam się za czytania pierwszego tomu tej krótkiej dwuczęściowej serii, wcześniej nawet nie słyszałam o autorce. Wydawnictwo IUVI robi niezłą robotę i zawsze znajduje ciekawe lektury do wydania. Oby tak dalej! Cała recenzja TUTAJ.

2. Poison City – Paul Crilley

Przy tej książce długo się zastanawiałam, czy po nią sięgnąć. Nie do końca byłam pewna, czy wpasuje się w moje gusta. Kręciłam nosem, ale się w końcu skusiłam i nie żałuje tej decyzji. Byłam zachwycona – krew, brutalność, mrok… o tak, w zeszłym roku karmiłam się takimi rzeczami, były dla mnie słodkie jak miód. A najlepsze w tym wszystkim był całkowity brak, chodzących ideałów. Mam przesyt doskonałości i działa na mnie trochę drażniąco, a tutaj byłam całkowicie od tego wolna. Cała recenzja TUTAJ.

3. Więzy krwi – Patricia Briggs

To kolejny przypadek, kiedy to drugi tom okazał się jeszcze lepszy nie ten pierwszy. Tak samo było w przypadku Pierworodnej. Mercy jest typem kobiety, do którego o wile mi bliżej niż do tych wszystkich słodkich dziewuszek. Ta zmiennokształtna skradła moje serce swoim ciętym językiem, talentem do wpadania w tarapaty. Przy Mercy nie można się nudzić. Akcja, feromony, krew i niebezpieczeństwo, któż tego nie ubóstwia? Cała recenzja TUTAJ.

4. Magia kąsa – Ilona Andrews

W tym zestawieniu nie mogło zabraknąć Kate Daniels. Wznowienie serii przez Wydawnictwo to był genialny pomysł. Nowe, odświeżone wydania, wciąż zawiera ten piekielnie genialny środek, który zostawia daleko w tyle inne pozycje ze swojego gatunku. Zakochałam się w Kate, kiedy czytałam ją po raz pierwszy, a w zeszłym roku tylko się upewniłam, że przynajmniej dla mnie, Kate nie ma sobie równych! Magia kąsa pokazuje, jak w prosty sposób zdeklasować całą konkurencję, stworzyć genialny obraz świata, który nie może się zdecydować, czy woli technologię, a może jednak magię i dopełnić to wszystko ciekawymi bohaterami. A przecież to dopiero początek tego, co oferuje nam Magia kąsa, później jest równie emocjonująco, co w przypadku pierwszej części! Cała recenzja TUTAJ!

5. Ostatnie życzenie. Wiedźmin – Andrzej Sapkowski

Tyle lat wzbraniałam się przed zapoznaniem się z Wiedźminem, odkładałam to w nieskończoność, a nagle przyszedł moment, w którym to postanowiłam, że niech się świat wali, muszę chociaż spróbować… i to był mój kolejny dobry pomysł! Chyba nie muszę mówić, że Wiedźmin skradł moje serce? Tak, oficjalnie należę do tego grona, która już rozumie, dlaczego ta seria jest tak uwielbiana. Szkoda tylko, że nie mam czasu na zapoznanie się z kolejnymi częściami, ale na pewno to zrobię. Cała recenzja TUTAJ!




6. Eliza i jej potwory – Francesca Zappia

Eliza to mój październikowy patronat i mimo że brałam ją praktycznie w ciemno, byłam niezwykle zadowolona, że się na to zdecydowałam. Książka jest połączeniem tego, w czym sama na ten moment „siedzę”, ale pokazuje także, że marzenia są do spełnienia, a bycie odludkiem nie zawsze jest złe. Nie liczy się liczba przyjaciół, popularność w szkole, czy szalone przygody, tego, co najbardziej trzeba młodemu człowiekowi, to zrozumienia, zainteresowania ze strony rodziców i akceptacji. Potwory nie są takie straszne, dopóki nie pozwolimy im urosnąć. Cała recenzja TUTAJ!

7. Chłopak z innej bajki – Kasie West

Chyba nikogo nie dziwi, że również książka spod pióra Kasie West trafiła do tego zestawienia. Nie oszukujmy się, bo pisarka ma talent do pisania lekkich i przyjemnych czytadeł. Od takie romanse, które kochają rzesze nastolatek. Ja również dałam się porwać temu nurtowi i jak widać, Chłopak z innej bajki najbardziej przypadł mi do gustu, bo przede wszystkim miał w sobie jakiś element zaskoczenia. To jest kolejna książka, która przywołała na mojej twarz uśmiech, wywołała salwy niekontrolowanego śmiechu, wzbudziła wiele emocji od zażenowania po wściekłość. Tak, Kasie lubi podręczyć swoich czytelników. Cała recenzja TUTAJ!

8. Wymyśliłam Cię – Francesca Zappia

To naprawdę zadziwiająca historia, która w bardzo lekki i przyjemny sposób opisuje trudną przypadłość, ale z drugiej strony jest też wymagająca i zmusza nas do rozbudzenia naszej wyobraźni, bo inaczej nie sposób nadążyć za główną bohaterką. Zmagania z chorobą nigdy nie jest łatwe, a gdy w grę wchodzi choroba psychiczna, najczęściej odwracamy wzrok, a ta lektura próbuje uświadomić nam, że takie osoby też mają prawo do choćby namiastki normalnego życia i nie w każdym przypadku trzeba odizolować ich od społeczeństwa. Cała recenzja TUTAJ!

9. Lato Eden – Liz Flanagan

Kolejna pozycja od Wydawnictwa IUVI, która podbiła moje serce. Bardzo poruszająca historia o sile przyjaźni i bezwarunkowej platonicznej miłości. Pokazuje jak drobne szczegóły, mogą wpłynąć na nasze postrzeganie, jak czasami możemy przeoczyć to, co najważniejsze. Nie oszukujmy się, ale często tak robimy. Każdy ma swoje sekrety, każdy potrafi robić dobrą minę do złej gry, ale przejrzeć taką osobę jest bardzo ciężko. Cała recenzja TUTAJ!

10. Dzikie serca – Suzanne Young

Bardzo mocna i przesiąknięta do cna uczuciami historia. Nie sposób zostać niewzruszonym podczas jej czytania. Zapada dogłębnie w pamięć i ciężko po niej wyleczyć kaca. Autorka serii Program pokazała, że potrafi napisać książkę w całkiem innych realiach i do bólu realną. Tego się po niej nie spodziewałam i byłam ogromnie zaskoczone tym, co przeczytałam. Nie nastawiałam się na taką falę emocji. Pisarka przeszła niezwykłą przemianę i zaprezentowała się ze swojej pozytywnej strony. Cała recenzja TUTAJ!



Jak widać, każda z tych książek jest warta uwagi i poświęcenia jej czasu. Każdą kocham całym swym serduszku i jakbym miała wybrać swoją ulubienicę… no dobra, z tym to nie mam żadnego problemu. Kate i Mercy, one obie trzymają mnie w swoich szponach. A wy czytaliście, którąś z tych książek? Jakie macie o nich opinię?

Kolejność w jakiej są ułożone książki, jest przypadkowa. 

6 komentarzy:

  1. "Lato Eden" - dobra książka, zaskakująca. Myślałam, że to będzie zwykły odmóżdżacz, na szczęście się pomyliłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książki z drugiego zestawienia mam w planach, więc nie będę się wahać jeśli nadejdą mnie wątpliwości przed czytaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z pierwszego zestawiania chciałabym przeczytać "Pierworodną", a z drugiego "Elizę i jej potwory" oraz "Lato Eden", bo resztę wybranych przez Ciebie pozycji już czytałam
    i osobiście również uważam, że są bardzo dobre i warte uwagi :D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie~ Nataliaaa
    http://happy1forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nic z tego niestety nie czytałam :) aczkolwiek na pewno po którąś z tych książek sięgnę :*

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Żadnej z nich nie czytałam, i nie miałam w planach. Ale skoro są takie dobre zwrócę na nie uwagę, gdy nadarzy się okazja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pozycje te są mi obce, ale może czas najwyższy zabrać za coś nowego. Świetny post, zapraszam do siebie: https://cleosevhome.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze ! Każdy kolejny komentarz to większy uśmiech na mojej twarzy ! Przeczytałeś pozostaw po sobie ślad !
Podoba Wam się mój blog, dodajcie go do obserwowanych i bądźcie na bieżąco :) Natomiast jeśli macie jakieś pytania, piszcie śmiało! Na wszystkie chętnie odpowiem.

Copyright © 2016 Recenzje Mystic , Blogger